M3 E46 Różnice w silnikach

2000-2006 | silnik: S54
Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: --==maly==---- » czw wrz 13, 2012 21:34

Zależy w M5 e39 też oficjalnie nie było wielkich zmian w motorze przed po lifcie jednak widać ewidentnie które są lepsze i które mają większą moc choć BMW nigdy tego nie potwierdziło to nawet u nas na rynku motory po lifcie są kilka tyś zł droższe.

Co do E46 M3 trzeba też dodać,że lift nadwozia był 04.2003r a lift panewek 07.2003 więc pierwsze auta po lifcie nadal mają wadliwe panewki a tak naprawdę koniec zmian w motorze był jakoś na koniec 2003r więc można liczyć,że auta od 2004r mają już wszystko zmienione.

Awatar użytkownika
Lassie
Posty: 476
Rejestracja: pn gru 27, 2010 14:04
Auto: Świniolot M3
Lokalizacja: Pomorskie

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: Lassie » czw wrz 13, 2012 22:35

--==maly==---- pisze:Co do E46 M3 trzeba też dodać,że lift nadwozia był 04.2003r a lift panewek 07.2003 więc pierwsze auta po lifcie nadal mają wadliwe panewki ...
Jeśli nie chodzi tylko o sformułowanie, to aż tak bym nie demonizował Mały - właściciele byli wzywani na akcje serwisowe i wszystkie S54, które sprawdzałem takową miały przeprowadzoną - podejrzewam, że dużo więcej miało to zrobione, niż nie miało (a znane są też i przypadki obróconych w poliftowych (2004 - 05)).

Co do porównania do E39, to tam sprawa była "trochę" bardziej poważna (jeśli chodzi o np. konsumpcję oleju), a BMW akcji jako takiej chyba nie organizowało...

Tak na marginesie; czasami odnoszę wrażenie, że w Polsce słowo "lift" zostało (często bezpodstawnie) wyniesione do rangi niemalże mitycznego panaceum bóstw olimpijskich (nie odnosi się to do naszej dyskusji tutaj, spokojnie ;) ).

Awatar użytkownika
--==maly==----
Posty: 2510
Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
Auto: M3 F80 17"
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: --==maly==---- » czw wrz 13, 2012 22:48

W Polsce kupuje się auta po lifcie w większości z powodu chęci pokazania się,że jest bogatszy ma lepsze auto niż sunsiad nie ważny stan ważne,że ma nowsze i to widać jednak faktem jest,że egzemplarze z pierwszych lat produkcji danego modelu mają swoje wady,które z upływam czasu są usuwane i w niektórych modelach można zauważyć naprawdę sporą różnicę.
Ostatnio zmieniony pt wrz 14, 2012 09:11 przez --==maly==----, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Oleg
Moderator
Posty: 915
Rejestracja: pn lut 08, 2010 12:11
Auto: 1M E82, M3 E36, M3 E92, 996TT
Lokalizacja: Katowice

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: Oleg » pt wrz 14, 2012 09:10

Lassie pisze:
Tak na marginesie; czasami odnoszę wrażenie, że w Polsce słowo "lift" zostało (często bezpodstawnie) wyniesione do rangi niemalże mitycznego panaceum bóstw olimpijskich (nie odnosi się to do naszej dyskusji tutaj, spokojnie ;) ).
Częściowo tak jest. Większość ludzi kupując używane auto napala się na egzemplarze po lifcie, nie patrzą wtedy na stan techniczny samochodu, na realny jego przebieg, liczy się tylko to, że takie auto jest "świeższe".
Z drugiej strony, w szukaniu egzemplarzy poliftowych jest też słuszność. Z własnego doświadczenia w branży mogę powiedzieć, że niezależnie od marki czy modelu lift ma czemuś służyć. Oczywiście najczęściej chodzi o skuszenie ludzi "nowym modelem", zachęcenie klienta do wymiany starszego auta na nowe, etc. Jednak bardzo często poprzez lift, producent maskuje pewne niedociągnięcia, błędy konstrukcyjne. W takich przypadkach poza kosmetycznymi zmianami stylistycznymi producent zmienia również wadliwe elementy np. silnika, zespołu przeniesienia napędu czy elektroniki. Dzięki takim zabiegom, bardzo często zamiast niepochlebnej opinii o danym modelu mamy na uwadze, że "bee" są jedynie egzemplarze przed liftem. W ten sposób producent uzdrawia nie tylko dany model samochodu, ale też "zachowuje twarz".
Reasumując, najczęściej egzemplarze danego modelu po lifcie są lepsze niż te sprzed liftu.

OLEJE MILLERS OILS / ORYGINALNE CZĘŚCI BMW
BBS / SUPERSPRINT
HRE / EISENMANN

RABATY DLA FORUM
KONTAKT --> PW

Awatar użytkownika
Tomcio
Posty: 442
Rejestracja: czw lip 09, 2009 22:58
Auto: M3 e92 Competition
Lokalizacja: Śląsk

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: Tomcio » pt wrz 14, 2012 19:56

Oleg pisze:
Lassie pisze:
Większość ludzi kupując używane auto napala się na egzemplarze po lifcie, nie patrzą wtedy na stan techniczny samochodu, na realny jego przebieg, liczy się tylko to, że takie auto jest "świeższe".
Ja jeżeli będę jeszcze raz szukał dla siebie emki (obecnej szukałem baaaardzo długo) to zastosuję te same zasady czyli najważniejszy dla mnie będzie stan techniczny samochodu a nie rocznik. Pewnie każdy z nas oglądał przed zakupem kilka sztuk i wiecie doskonale że sztuka z 2006r może być w dużo gorszej kondycji niż ta z 2002r.
W tej klasie samochodów sportowych najwyższą wagę ma właśnie stan techniczny a w przypadku samochodów powszechnych typu golf 1,9tdi w głównej mierze liczy się jego rocznik.
M3 e92 Competition Dkg Edc Mdm ///MPerformance Gts Akrapović Vorsteiner Tecnocraft Seibon Eibach

Frank
Posty: 52
Rejestracja: śr wrz 16, 2009 00:11
Lokalizacja: Poznań

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: Frank » pt wrz 14, 2012 20:05

Lassie pisze:Co do porównania do E39, to tam sprawa była "trochę" bardziej poważna (jeśli chodzi o np. konsumpcję oleju), a BMW akcji jako takiej chyba nie organizowało...
Była akcja serwisowa dla aut zużywających powyżej 1.5 litra /1000km , dostawały one nowy, ulepszony blok z tłokami ( taki sam jak od 03.2000 ). Moja przykładowo popija średnio 0.5 /1000 km licząc ostatnich 15000 km jakie zrobiłem i najwyrazniej sie nie załapała :)

Dodatkowo montowano na życzenie klienta w ramach gwarancji akumulator ciśnienia oleju dla vanosów, zeby uniknac chrobotania przy rozruchu.

Watek jest o M3 E46, wiec nie bede sie tu rozwodził o E39 M5, niemniej nadmienię tylko, iż faktycznie wydaje się, że polifty lepiej jezdzą od przedliftów. Pytanie tylko czy wynika to z samych upgrade'ów robionych podczas toku produkcji przez BMW, czy też, jak to kiedyś Bombel słusznie zauważył z tego, iż polifty są młodsze , mają mniejsze przebiegi i tym samym są mniej zużyte oraz w lepszym stanie.

Adamos
Posty: 72
Rejestracja: sob sie 29, 2009 11:19
Auto: m3 e36/e46/e92/f80
Lokalizacja: Warszawa

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: Adamos » wt wrz 18, 2012 11:23

Krystian to kiedy ustawiamy sie na ten wyscig? Kamerki juz zalatwione :)

Awatar użytkownika
kostek_ja
Posty: 2623
Rejestracja: pn wrz 24, 2007 02:12
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: kostek_ja » wt wrz 18, 2012 14:32

Adamos, kamerki pojechały do Gruzji, chyba że masz jakieś inne źródło ;)

Krystian
Posty: 447
Rejestracja: śr paź 11, 2006 17:46
Auto: ///M E46
Lokalizacja: WPR
Kontakt:

Re: M3 E46 Różnice w silnikach

Post autor: Krystian » wt wrz 18, 2012 17:40

Adamos - w tym tyg. jestem do dyspozycji, byle nie padało

w przyszłym jestem cały tydzień w Hannoverze, więc odpada

szkoda że wczoraj się nie zgadaliśmy, bo śmigałem po mieście ponad godzinę w celach rozrywkowych ;)

ODPOWIEDZ